Czy w czasach, w których codziennie na świecie wysyłanych jest ponad 294 miliardy elektronicznych wiadomości, e-mail marketing pozostaje skutecznym narzędziem komunikacji z potencjalnym klientem? Czy e-mail marketing jest trendy w czasach social media i nowych kanałów komunikacji między ludźmi?
Coraz więcej marketerów poddaje pod wątpliwość skuteczność e-mail marketingu jako kanału komunikacji z klientami. Skoro do przeciętnego użytkownika poczty e-mail każdego tygodnia trafia parędziesiąt wiadomości reklamowych, a wg badań aż 75% odbiorców ma negatywny stosunek do mailingów reklamowych, dlaczego warto korzystać z tak zatłoczonego kanału komunikacji?
(źródło danych: Raport interaktywnie.com – Email Marketing).
TAK – e-mail marketing jest skuteczny!
Ja uważam, że e-mail ciągle pozostaje elementem skutecznej kampanii marketingowej oraz najlepszym narzędziem do komunikacji z klientem.
Dlaczego?
Po pierwsze: nie zapominajmy o podstawowych zaletach e-mail marketingu. Jest stosunkowo prosty w przygotowaniu, masowy, nie wymaga wdrażania skomplikowanych narzędzi. Dzięki temu koszty takich działań są niskie i możliwe do zrealizowania w każdej firmie, która posiada listę mailingową i – o czym nie można zapomnieć – ma zgody na wysyłki marketingowe.
Po drugie: liczba aktywnych kont e-mail nieustannie rośnie. Badania THE RADICATI GROUP przewidują, że do końca 2017 roku liczba aktywnych kont e-mail wyniesie 4,9 miliarda. To o miliard kont więcej, niż w roku 2013. Te same badania przewidują zwiększenie liczby kont biznesowych z poziomu 929 milionów w roku 2013 do 1,1 miliarda w roku 2017 (źródło danych: Email Statistics Report 2013 – 2017).
Po trzecie: w ostatnim 10-leciu ludzie radykalnie zmienili sposób, w jaki żyją i w jaki pracują. Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, smartwatche – towarzyszą nam na każdym kroku. 81% użytkowników smartfonów deklaruje, że sprawdzanie przez nich maili to najpopularniejsza aktywność, jaką wykonują na swoim telefonie (źródło: Hubspot). Urządzenia mobilne są więc najlepszym medium komunikacji: cały czas pod ręką użytkownika, w pracy, w domu, na wakacjach. Na ekran smartfona zerkamy średnio 221 razy dziennie. Chcemy być dobrze poinformowani i nie chcemy ominąć żadnej istotnej informacji.
OK. Statystyki wyglądają obiecująco, jednak ciągle aktualnym pozostaje pytanie, jak prowadzić kampanie e-mail marketing, by wyróżnić się na tle konkurencji? Co zrobić, by to właśnie mój mail został odczytany? O tym czytaj w następnym wpisie.